Visitekaartjes

Visitekaartjes zijn nog altijd het belangrijkste reclamemateriaal. Een paar seconden zijn beslissend voor de indruk die jouw klant van jou en jouw bedrijf krijgt. Visitekaartje moet vooral goed leesbaar zijn en opvallen tussen honderden alle andere visitekaartjes. Hoe zorg je dat je visitekaart opvalt? Een opvallend ontwerp is een ontwerp waar de huisstijl consequent op doorgevoerd is, dat deel uitmaakt van het ontwerpsysteem. Het lijkt simpel, maar vaak wordt anders gedaan.

Hieronder laat ik impressies van de visitekaartjes gemaakt voor Ananda Massage. Ze zijn gedrukt op 400 grams silk MC en dubbelzijdig afgewerkt met mat laminaat. Door de extra matte afwerking aan beiden zijden komen de kleuren prachtig uit zonder storende glans, de achterzijde is heel goed beschrijfbaar en door de stevige kwaliteit blijven ze zelfs bij intensief gebruik lang mooi.

Een mooi visitekaartje waar de potentiƫle klanten graag naar blijven kijken wordt niet alleen bewaard maar ook vaker uitgedeeld. Tijdens de vele netwerkbijeenkomsten zie ik honderden soorten visitekaartjes voorbij komen, waarbij de meeste gemaakt zijn met de beschikbare online tools. Ze vallen op doordat ze slecht leesbaar zijn en uitgeprint op de goedkoopste karton of anders op glossy MC. Dat laatste optie maakt de uitstraling echt niet chiquer of exclusiever op en bovendien zijn de gegevens door de weerkaatsing van het licht slecht leesbaar. Een zakelijke uitstraling staat voor een ingetogen eenvoud en daarom adviseer ik mat MC.

Gebruik je visitekaartjes om afspraken te maken? Let dan op voldoende interlinie om makkelijker te kunnen schrijven. Kies ook voor een beschrijfbare achterzijde zoals de uncoated papier waarop de inkt blijft hechten.